عنوان
سه شنبه ٠٤ مهر ١٣٩٦
منو اصلی
محورهای بخش پژوهش
محورهای بخش آموزش
محورهای بخش خدمات
آمار بازدید
 بازدید این صفحه : 760
 بازدید امروز : 116
 کل بازدید : 154822
صفحه اصلي > آیین نامه ها > ملاک ها > آموزش 
آموزش
 

معیارهای ارزشیابی در بخش آموزش هفدهمين جشنواره ابن سينا

 

جايزه کشوری ابن سينا

تعریف: جايزه كشوري ”تعالي آموزش“ دانشگاه علوم پزشكي تهران است که به يكي از اعضاي هيات علمي مراكز آموزشي (به غیر از دانشگاه علوم پزشكي تهران) كه داراي سابقه فعاليت هاي آموزشي به عنوان يك معلم برجسته است، اهدا مي شود.

گروه هدف: كليه اعضاي هيات علمي شاغل مؤسسات وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي (به غیر از دانشگاه علوم پزشكي تهران)

v       تبصره: هر عضو هيات علمي تنها يك بار مشمول دريافت اين جايزه مي شود.

شرایط نامزد شدن:  

v       عضو هیات علمی شاغل یکی از موسسات وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي (به غیر از دانشگاه علوم پزشكي تهران)

v       حداقل 3 سال کار تمام وقت به عنوان هیات علمی آموزشی

شرایط و معیارهای انتخاب:

v      کیفیت و کميت مطلوب فعاليت­هاي آموزشي

v      نوآوري در زمينه تدريس و آموزش فراگيران

v      اثربخش بودن فعاليت­ها در محيط آموزش

v      طراحي و تهيه محصولات و بسته­هاي آموزشي

v      حسن شهرت در فعاليت­هاي آموزشي در محل خدمت

جايزه پيشکسوت آموزشی

تعريف: به استادان پيشكسوت دانشگاه به پاس قدرداني از زحمات طولاني مدت و ايجاد انگيزه در ساير اعضاي هيات علمي، اهدا مي شود.

شرایط نامزد شدن:

·         عضو هيات علمی شاغل دانشگاه

·         دارا بودن حداقل 25 سال سابقه فعالیت آموزشی به عنوان هیات علمی

·         حداقل مرتبه دانشیاری

روند نامزد شدن:

·         توسط خود فرد

·         توسط همکاران

·         توسط فراگیران

·         توسط مسئولین دانشکده و دانشگاه

شرایط و معیارهای انتخاب:

·         کیفیت و کميت مطلوب فعاليت­هاي آموزشي با توجه به ارزشيابی به عمل آمده و با جمع بندی دانشکده مربوطه

·         نوآوري در زمينه تدريس و آموزش فراگيران

·         اثربخش بودن فعاليت­ها در محيط آموزش

·         طراحي و تهيه محصولات و بسته­هاي آموزشي

·         حسن شهرت در فعاليت­هاي آموزشي در محل خدمت

جايزه یک عمر تلاش در عرصه آموزش پزشکی

تعريف: جايزه­ای است که به يكي از اعضاي هيات علمي به پاس قدردانی از یک عمر تلاش در زمينه آموزش علوم پزشكي اهدا مي­شود.

روند نامزد شدن:

·         توسط خود فرد

·         توسط همکاران

·         توسط فراگیران

·         توسط مسئولین دانشکده و دانشگاه

معيارها ی انتخاب فرد برتر:

الف- عضو هيات علمي شاغل دانشگاه

ب حداقل داشتن مرتبه دانشیاری

ج- دارا بودن حداقل 15 سال سابقه کار به عنوان عضو هیأت علمی

د ارائه شواهدی دال بر کیفیت مطلوب آموزش

ه- شهرت به فعالیت در حوزه آموزش علوم پزشکی در سطح دانشگاهی و کشوری

و- تاثيرگذار بودن فعالیت های آموزشی در سطح دانشگاهی

ز- داشتن فعاليت­هاي بارز در زمينه آموزش علوم پزشكي از جمله:

       انجام پژوهش­ در حوزه آموزش علوم پزشکی

       انجام طرح­های توسعه­ای در حوزه آموزش علوم پزشکی

       انتشارات علمي اعم از ترجمه و تالیف كتب در زمينه آموزش علوم پزشكي

       انتشار مقالات در زمینه آموزش علوم پزشکی در مجلات معتبر

       پایان نامه­ اعم از استاد راهنما و مشاور در زمینه آموزش علوم پزشکی

       تدریس در کارگاه­های آموزش علوم پزشکی

       مدیریت و رهبری آموزش علوم پزشکی

       طرح­های نوآورانه در حوزه آموزش علوم پزشکی

       همکاری در فعالیت­های ارتقای کیفیت آموزشی در سطح گروه، دانشکده و دانشگاه

       تهیه محصولات و وسایل کمک آموزشی در حوزه آموزش علوم پزشکی

جايزه آموزشگر برتر دانشگاه(حکیم جرجانی)

تعريف: جايزه سرآمدی آموزشي دانشگاه است و به اعضاي هيات علمي كه داراي سابقه فعاليتهاي آموزشي به عنوان يك معلم برجسته هستند اهدا مي شود.

گروه هدف: كليه اعضاي هيات علمي دانشكده های وابسته به دانشگاه علوم پزشكي تهران

شرایط نامزد شدن:

·          عضو هیات علمی شاغل دانشکده های وابسته به دانشگاه علوم پزشكي تهران

·          حداقل 3 سال کار تمام وقت به عنوان هیات علمی آموزشی

روند نامزد شدن:

·          توسط خود فرد

·          توسط همکاران

·          توسط فراگیران

·          توسط مسئولین دانشکده و دانشگاه

شرایط و معيارهای انتخاب:

·       حداقل کمیت آموزشی: بيش از ميانگين امتيازفعاليت گروه مربوطه طی سال گذشته بر اساس سيستم شعاع

·       کيفيت فعاليت آموزشی: بر اساس ارزشیابی­های به عمل آمده از جمله نظرسنجی از فراگيران رده­های مختلف و با جمع بندی دانشکده مربوطه

·       اثربخش بودن فعاليت­ها در محيط آموزش

·       حسن شهرت در فعاليت­هاي آموزشي در محل خدمت

جایزه تلاشگر جوان در عرصه آموزش علوم پزشکی

تعريف: جايزه­ای است که به يكي از اعضاي هيات علمي كه در زمينه آموزش علوم پزشكي، داراي فعاليت­ها و نوآوري­هاي چشمگير و اثرگذار است اهدا مي­شود.

 

روند نامزد شدن:

·       توسط خود فرد

·       توسط همکاران

·       توسط فراگیران

·       توسط مسئولین دانشکده و دانشگاه

 

 

معيارها ی انتخاب فرد برتر:

الف- عضو هيات علمي شاغل دانشگاه

ب- دارا بودن حداقل 3  سال سابقه کار به عنوان عضو هیات علمی

ج- ارائه شواهدی دال بر کیفیت مطلوب آموزش

د- تاثيرگذار بودن فعالیت های آموزشی در سطح دانشگاهی

ه- حداکثر سن 45 سال

و- داشتن فعاليت­هاي بارز در زمينه­های آموزش علوم پزشكي از جمله:

   انجام پژوهش در حوزه آموزش علوم پزشکی

   انجام طرح های توسعه ای در حوزه آموزش علوم پزشکی

   انتشارات علمي اعم از ترجمه و تالیف كتب در زمينه آموزش علوم پزشكي

   انتشار مقالات در زمینه آموزش علوم پزشکی در مجلات معتبر

   پایان نامه­ اعم از استاد راهنما و مشاور در زمینه آموزش علوم پزشکی

   تدریس در کارگاه­های آموزش علوم پزشکی

   طرح­های نوآورانه در حوزه آموزش علوم پزشکی

   همکاری در فعالیت­های ارتقای کیفیت آموزشی در سطح گروه، دانشکده و دانشگاه

   تهیه محصولات و وسایل کمک آموزشی در حوزه آموزش علوم پزشکی

 

 

 

پوستر جشنواره هجدهم

جشنواره های پیشین
تماس با ما

خانم همتی

شماره تماس: 021-81633639
شماره فاکس: 021-81633623
Email: avicenna@tums.ac.ir
آدرس: بلوار كشاورز- نبش خيابان قدس - سازمان مركزي دانشگاه علوم پزشكي تهران

طبقه ششم- اتاق 605


عنوان