ب- دارا بودن حداقل 5 سال سابقه کار به عنوان عضو هیات علمی تمام وقت در دانشگاه
ج- ارائه شواهدی دال بر کیفیت مطلوب آموزشی (نتایج ارزشیابی کیفیت تدریس استاد حداقل در دو سال متوالی از نظر دانشجویان)
د- تاثيرگذار بودن فعالیت های آموزشی در سطح دانشگاهی (ارائه شواهد مبنی بر اثربخشی مداخلات در حل مشکلات آموزشی دانشگاهی)
ه- داشتن حداقل 3 سال فعاليتهاي بارز در زمينه های آموزش علوم پزشكي از جمله:
انجام فعالیتهای دانش پژوهی آموزشی مصوب
انجام طرحهای توسعه ای در حوزه آموزش علوم پزشکی
انجام پژوهش در حوزه آموزش علوم پزشکی
انتشارات علمي اعم از ترجمه و تالیف كتب در زمينه آموزش علوم پزشكي
انتشار مقالات در زمینه آموزش علوم پزشکی در مجلات معتبر
راهنمایی و هدایت پایان نامه در حوزه آموزش علوم پزشکی به عنوان استاد راهنما/مشاور
تدریس در کارگاهها/برنامه های توانمندسازی آموزش علوم پزشکی برای اعضای هیات علمی و دانشجویان (گواهی مرکز مطالعات دانشگاه/دفاتر توسعه آموزش دانشکده)
ارائه و پیادهسازی طرحهای نوآورانه و خلاقانه در حوزه آموزش علوم پزشکی
رهبری و مدیریت فعالیتها و پروژههای توسعه آموزش دانشکده ای/دانشگاهی
همکاری و مشارکت در فعالیتهای ارتقای کیفیت آموزش دانشکده/دانشگاهی (گواهی از دفاتر توسعه آموزش دانشکده/مرکز مطالعات دانشگاه)
تهیه محصولات و وسایل کمک آموزشی در حوزه آموزش علوم پزشکی
بین المللی سازی فعالیتهای آموزشی رشته خود در راستای تحقق چشم اندازهای آموزشی دانشکده/ دانشگاه(برگزاری وبینارهای آموزشی بین المللی/ انجام پروژه ای آموزشی مشترک در سطح بین المللی در رشته خود و ...)
شرایط احراز جايزه آموزشگر برگزیده :
معیارهای اصلی شامل:
الف- عضو هيات علمي شاغل دانشگاه
ب - ارائه شواهدی دال بر:
– کمیت و کیفیت مطلوب فعاليتهاي آموزشي:
کسب حداقل کمیت آموزشی:
جمع میانگین امتیاز ساعات آموزشی عضو هیات علمی، بيش از ميانگين امتياز فعاليت آموزشی گروه مربوطه طی سال گذشته بر اساس سيستم شعاع