« معیارهای ارزشیابی در بخش آموزش بیست و سومین جشنواره ابن سینا »
1) جایزه آموزشگر برگزیده
تعریف:
جایزه سرآمدی آموزشی دانشگاه است و به اعضای هیأتعلمی که دارای سابقه فعالیتهای آموزشی بهعنوان یک معلم برجسته هستند اهدا میشود.
گروه هدف:
کلیه اعضای هیأتعلمی دانشگاه علوم پزشکی تهران
شرایط نامزد شدن:
دارا بودن هر دو شرط زیر:
- عضو هیأت علمی شاغل در دانشگاه علوم پزشکی تهران
- حداقل 3 سال کار تمام وقت بهعنوان هیأت علمی آموزشی
-
روند نامزد شدن:
از یکی از روشهای زیر فرد میتوانند نامزد این جایزه شود:
- توسط خود فرد
- توسط همکاران
- توسط فراگیران
- توسط مسئولین دانشکده و دانشگاه
شرایط و معیارهای انتخاب:
- حداقل کمیت آموزشی: بیش از میانگین امتیاز فعالیت گروه مربوطه طی سال گذشته بر اساس سیستم شعاع
- کیفیت فعالیت آموزشی: بر اساس ارزشیابیهای بهعملآمده ازجمله نظرسنجی از فراگیران ردههای مختلف و با جمعبندی دانشکده مربوطه
- شناخته شدن به عنوان الگوی رفتاری (Role model) در حوزه آموزش توسط دانشجویان و سایر اساتید
- حسن شهرت در مشارکت در فعالیتهای آموزشی در محل خدمت
- تعهد به تعالی و ارتقاء عملکرد سایر همکاران در حوزه آموزش
2) جایزه تلاش در عرصه توسعه آموزش علوم پزشکی
تعریف: جایزهای است که به یکی از اعضای هیأت علمی که در زمینه آموزش علوم پزشکی، دارای فعالیتها و نوآوریهای چشمگیر و اثرگذار است اهدا میشود.
گروه هدف:
کلیه اعضای هیأتعلمی دانشگاه علوم پزشکی تهران
شرایط نامزد شدن:
دارا بودن هر سه شرط زیر:
- عضو هیأت علمی شاغل در دانشگاه علوم پزشکی تهران
- حداقل 5 سال کار تمام وقت بهعنوان هیأت علمی آموزشی
- تاثیرگذار بودن فعالیت های توسعه آموزش در سطح دانشگاهی (ارائه شواهد مبنی بر اثربخشی مداخلات در حل مشکلات آموزشی دانشگاهی، کشوری)
روند نامزد شدن:
- توسط خود فرد
- توسط همکاران
- توسط فراگیران
- توسط مسئولین دانشکده و دانشگاه
شرایط و معیارهای انتخاب:
- ارائه شواهدی دال بر کیفیت مطلوب آموزش
- شهرت به فعالیت در حوزه توسعه آموزش علوم پزشکی در دانشگاه یا کشور
- تاثیرگذار بودن فعالیت های آموزشی در سطح دانشگاهی (ارائه شواهد مبنی بر اثربخشی مداخلات در حل مشکلات آموزشی دانشگاهی، کشوری)
- داشتن فعالیتهای بارز درزمینه توسعه آموزش علوم پزشکی از جمله:
- انجام فعالیتهای دانش پژوهی آموزشی مصوب
- انجام طرحهای توسعهای در حوزه آموزش علوم پزشکی
- انجام پژوهش در حوزه آموزش علوم پزشکی
- انتشارات علمی اعم از ترجمه و تالیف کتب در زمینه آموزش علوم پزشکی
- انتشار مقالات در زمینه آموزش علوم پزشکی در مجلات معتبر
- راهنمایی و هدایت پایاننامه در حوزه آموزش علوم پزشکی به عنوان استاد راهنما/مشاور
- تدریس در کارگاهها/برنامههای توانمندسازی آموزش علوم پزشکی برای اعضای هیات علمی و دانشجویان (گواهی مرکز مطالعات دانشگاه/دفاتر توسعه آموزش دانشکده)
- ارائه و پیادهسازی طرحهای نوآورانه و خلاقانه در حوزه آموزش علوم پزشکی
- رهبری و مدیریت فعالیتها و پروژههای توسعه آموزش دانشکدهای/دانشگاهی
- همکاری و مشارکت در فعالیتهای ارتقای کیفیت آموزش دانشکده/دانشگاهی (گواهی از دفاتر توسعه آموزش دانشکده/مرکز مطالعات دانشگاه)
- تهیه محصولات و وسایل کمک آموزشی در حوزه آموزش علوم پزشکی
- بینالمللیسازی فعالیتهای آموزشی رشته خود در راستای تحقق چشماندازهای آموزشی دانشکده/ دانشگاه (برگزاری وبینارهای آموزشی بین المللی/ انجام پروژه ای آموزشی مشترک در سطح بین المللی در رشته خود و ...)
3) جایزه پیشکسوت آموزشی برگزیده
تعریف:
به استادان پیشکسوت دانشگاه به پاس قدردانی از زحمات طولانی مدت و ایجاد انگیزه در سایر اعضای هیات علمی، اهدا می شود..
گروه هدف:
کلیه اعضای هیأتعلمی دانشگاه علوم پزشکی تهران
شرایط نامزد شدن:
دارا بودن هر سه شرط زیر:
- عضو هیأت علمی شاغل در دانشگاه علوم پزشکی تهران
- دارا بودن حداقل 25 سال سابقه فعالیت آموزشی به عنوان هیات علمی
- حداقل مرتبه دانشیاری
روند نامزد شدن:
از یکی از روشهای زیر فرد میتوانند نامزد این جایزه شود:
- توسط خود فرد
- توسط همکاران
- توسط فراگیران
- توسط مسئولین دانشکده و دانشگاه
شرایط و معیارهای انتخاب:
- کیفیت و کمیت مطلوب فعالیت های آموزشی با توجه به ارزشیابی های به عمل آمده و با جمع بندی دانشکده مربوطه
- داشتن حسن شهرت در فعالیت های آموزشی محل خدمت
- شناخته شدن به عنوان الگوی رفتاری (Role model) در حوزه آموزش توسط دانشجویان و سایر اساتید
- تاثیرگذار بودن فعالیت های آموزشی در سطح دانشگاهی (ارائه شواهد مبنی بر اثربخشی مداخلات در حل مشکلات آموزشی دانشگاهی)