« معیارهای ارزشیابی در بخش آموزش بیست و سومین جشنواره ابن سینا » 

 

 

1) جایزه آموزشگر برگزیده

 

تعریف:

جایزه سرآمدی آموزشی دانشگاه است و به اعضای هیأت‌علمی که دارای سابقه فعالیت‌های آموزشی به‌عنوان یک معلم برجسته هستند اهدا می‌شود.

 

گروه هدف:

کلیه اعضای هیأت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران

 

شرایط نامزد شدن:

دارا بودن هر دو شرط زیر:

  1. عضو هیأت ‌علمی شاغل در دانشگاه علوم پزشکی تهران
  2. حداقل 3 سال کار تمام ‌وقت به‌عنوان هیأت ‌علمی آموزشی
  3.  

روند نامزد شدن:

از یکی از روش‌های زیر فرد می‌توانند نامزد این جایزه شود:

  1. توسط خود فرد
  2. توسط همکاران
  3. توسط فراگیران
  4. توسط مسئولین دانشکده و دانشگاه

 

شرایط و معیارهای انتخاب:

  1. حداقل کمیت آموزشی: بیش از میانگین امتیاز فعالیت گروه مربوطه طی سال گذشته بر اساس سیستم شعاع
  2. کیفیت فعالیت آموزشی: بر اساس ارزشیابی‌های به‌عمل‌آمده ازجمله نظرسنجی از فراگیران رده‌های مختلف و با جمع‌بندی دانشکده مربوطه
  3. شناخته شدن به عنوان الگوی رفتاری (Role model) در حوزه آموزش توسط دانشجویان و سایر اساتید
  4. حسن شهرت در مشارکت در فعالیت‌های آموزشی در محل خدمت
  5. تعهد به تعالی و ارتقاء عملکرد سایر همکاران در حوزه آموزش

 

  

2) جایزه تلاش در عرصه توسعه آموزش علوم پزشکی

 

تعریف: جایزه‌ای است که به یکی از اعضای هیأت ‌علمی که در زمینه آموزش علوم پزشکی، دارای فعالیت‌ها و نوآوری‌های چشمگیر و اثرگذار است اهدا می‌شود.

 

گروه هدف:

کلیه اعضای هیأت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران

 

شرایط نامزد شدن:

دارا بودن هر سه شرط زیر:

  1. عضو هیأت ‌علمی شاغل در دانشگاه علوم پزشکی تهران
  2. حداقل 5 سال کار تمام ‌وقت به‌عنوان هیأت ‌علمی آموزشی
  3. تاثیرگذار بودن فعالیت های توسعه آموزش در سطح دانشگاهی (ارائه شواهد مبنی بر اثربخشی مداخلات در حل مشکلات آموزشی دانشگاهی، کشوری)

 

روند نامزد شدن:

  1. توسط خود فرد
  2. توسط همکاران
  3. توسط فراگیران
  4. توسط مسئولین دانشکده و دانشگاه

 

شرایط و معیارهای انتخاب:

  1. ارائه شواهدی دال بر کیفیت مطلوب آموزش
  2. شهرت به فعالیت در حوزه توسعه آموزش علوم پزشکی در دانشگاه یا کشور
  3. تاثیرگذار بودن فعالیت های آموزشی در سطح دانشگاهی (ارائه شواهد مبنی بر اثربخشی مداخلات در حل مشکلات آموزشی دانشگاهی، کشوری)
  4. داشتن فعالیت‌های بارز درزمینه توسعه آموزش علوم پزشکی از جمله:
  5. انجام فعالیت­های دانش پژوهی آموزشی مصوب
  6. انجام طرح­های توسعه­ای در حوزه آموزش علوم پزشکی
  7. انجام پژوهش در حوزه آموزش علوم پزشکی
  8. انتشارات علمی اعم از ترجمه و تالیف کتب در زمینه آموزش علوم پزشکی
  9. انتشار مقالات در زمینه آموزش علوم پزشکی در مجلات معتبر
  10. راهنمایی و هدایت پایان­نامه­ در حوزه آموزش علوم پزشکی به عنوان استاد راهنما/مشاور
  11. تدریس در کارگاه­ها/برنامه­های توانمندسازی آموزش علوم پزشکی برای اعضای هیات علمی و دانشجویان (گواهی مرکز مطالعات دانشگاه/دفاتر توسعه آموزش دانشکده)
  12. ارائه و پیاده­سازی طرح­های نوآورانه و خلاقانه در حوزه آموزش علوم پزشکی
  13. رهبری و مدیریت فعالیت­ها و پروژه­های توسعه آموزش دانشکده­ای/دانشگاهی
  14. همکاری و مشارکت در فعالیت­های ارتقای کیفیت آموزش دانشکده/دانشگاهی (گواهی از دفاتر توسعه آموزش دانشکده/مرکز مطالعات دانشگاه)
  15. تهیه محصولات و وسایل کمک آموزشی در حوزه آموزش علوم پزشکی
  16. بین­المللی­سازی فعالیت­های آموزشی رشته خود در راستای تحقق چشم­اندازهای آموزشی دانشکده/ دانشگاه (برگزاری وبینارهای آموزشی بین المللی/ انجام پروژه ای آموزشی مشترک در سطح بین المللی در رشته خود و ...)

 

 3) جایزه پیشکسوت آموزشی برگزیده

 

تعریف:

به استادان پیشکسوت دانشگاه به پاس قدردانی از زحمات طولانی مدت و ایجاد انگیزه در سایر اعضای هیات علمی، اهدا می شود..

 

گروه هدف:

کلیه اعضای هیأت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران

 

شرایط نامزد شدن:

دارا بودن هر سه شرط زیر:

  1. عضو هیأت ‌علمی شاغل در دانشگاه علوم پزشکی تهران
  2. دارا بودن حداقل 25 سال سابقه فعالیت آموزشی به عنوان هیات علمی
  3. حداقل مرتبه دانشیاری

 

روند نامزد شدن:

از یکی از روش‌های زیر فرد می‌توانند نامزد این جایزه شود:

  1. توسط خود فرد
  2. توسط همکاران
  3. توسط فراگیران
  4. توسط مسئولین دانشکده و دانشگاه

 

شرایط و معیارهای انتخاب:

  1. کیفیت و کمیت مطلوب فعالیت های آموزشی با توجه به ارزشیابی های به عمل آمده و با جمع بندی دانشکده مربوطه
  2. داشتن حسن شهرت در فعالیت های آموزشی محل خدمت
  3. شناخته شدن به عنوان الگوی رفتاری (Role model) در حوزه آموزش توسط دانشجویان و سایر اساتید
  4. تاثیرگذار بودن فعالیت های آموزشی در سطح دانشگاهی (ارائه شواهد مبنی بر اثربخشی مداخلات در حل مشکلات آموزشی دانشگاهی)